تحلیل سئو

سئو سایت

تحلیل سئو

سئو سایت

تفاوت سئو در داخل و خارج یک وب‌سایت

استراتژی برای سئو داخلی و خارجی سایت در کل به بخش تقسیم میشود:

سئو داخلی

سئو خارجی

هر دو بخش برای موفقیت یک کمپین و بالا رفتن رتبه یک سایت در جست وجوی گوگل مهم و تاثیرگذار هستند. زیرا موتورهای جست وجو برای ارزیابی یک وبسایت به این دو معیار توجه میکنند. اما سئو داخلی چیست و خارجی کدام است؟

سئو داخلی: اقداماتی که با محتویات و ابزارهای داخل سایت مرتبط بوده و تنها به داخل سایت توجه میکند.

سئو خارجی: توجه این بخش به اعتبار و محبوبیت سایت شما مربوط میشود.

به بیان بهتر، عبارات کلیدی که در آنها کسب رتبه میکنید، عوامل سئو داخلی، اما میزان رتبه ای که در آن کلمات کسب میکنید، عوامل سئو خارجی هستند.

در زیر به مهمترین فاکتورهای سئو داخلی میپردازیم.

تگ H1

به لحاظ اندازه و اهمیت بزرگترین کلمات درون صفحه هستند. پیشنهاد خوبی که هست، قراردادن کلیدواژه ها درون این عنوان هاست.

محتوای صفحات

مفید بودن محتوای صفحات مهمترین معیار محتوانویسی برای وبلاگ است. لازمه مفید بودن این است که وقتی کاربران آن را میبینند آن صفحه را ترک نکنند. از معیارهای دیگر خوب بودن محتوا، روانی و خوانایی آن متن است. یکی از راههایی که گوگل سایت شما را بررسی میکند، ارزیابی مفید بودن محتواست.

لینک دهی داخلی

لینک دهی درون صفحه که به یکی از صفحات وبسایت خود باشد، میتواند در رتبه بندی گوگل مفید باشد. لینک دهی داخلی یک وبسایت میتواند صفحات ما را برای گوگل و کاربران باارزش و مفید باشند.

دو مورد تاثیر گذار

یکی از دومورد، ساختار url است که ترجیحاً بهتر است کلمات کلیدی خود را درون url قرار دهید. تغییر url ها به صلاح نیست، این مطلب از آن روست که برای تغییر آنها اقدام نکنید، این کار را با مشورت با یک متخصص انجام دهید. مورد دیگر، متن جایگزین برای تصاویر است. این مورد بیشتر برای این است که موتورهای جست و جو صفحه شما را بهتر درک کنند.

فاکتورهای مهم سئو خارجی

این نوع بهینه سازی به جهت اعتبار دامنه سایت ماست در مقایسه با سایت های دیگر. محتوای عالی میتواند در اینجا نقش خوبی بازی کند. زیرا سایت های دیگر میخواهند، به وبسایت شما لینک دهند.

یکی از راههای بک لینک گرفتن از سایت های دیگر، بلاگ نویسی مهمان است. این مورد علاوه بر اینکه توانایی بلاگ نویسی شما را به نمایش میگذارد، ترافیک را از سایت دیگر به شما انتقال میدهد.

جایگاه سئوی داخل و خارج سایت

برای بهبود رتبه وب سایت خود باید هردو را ارج نهید. چشم پوشی از هر کدام سبب افت رتبه ما خواهد شد. اما به خاطر داشته باشید، در ابتدای امر بیشتر روی سئو داخلی تمرکز کنید. اما در ادامه بایستی میان این دو موازنه برقرار کرد تا به تدریج وب سایت شما به رتبه خوبی در جست و جوهای گوگل برسد. یادمان باشد بهینه سازی سایت کاری است بلند مدت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد