تحلیل سئو

سئو سایت

تحلیل سئو

سئو سایت

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

درک و استفاده از پیوند لینک سازی داخلی و خارجی، بخش مهمی از سئوی سایت شماست. هرنوع پیوند در برنامه استراتژیک لینک سازی سئو سایت شما، باید با هدف تقویت موقعیت شما در نتایج موتورهای جست و جو باشد.

لینک سازی داخلی یا خارجی: تفاوت در کجاست؟

 پیوندهای خارجی، پیوند یک دامنه با یک دامنه دیگر است. پیوندهای دیگر سایت ها به سایت شما یک پیوند خارجی است. اما پیوند داخلی فقط به سایت شما اشاره دارد. نمونه خوب پیوند داخلی، منو صفحه اصلی سایت شماست که به صفحات دیگر سایت شما لینک شده است.

به طور خلاصه:

خارجی = پیوندهایی که به یک دامنه جداگانه اشاره می کنند.


داخلی = پیوندهایی که به محتوای یک دامنه اشاره می کنند.

لینک های داخلی و خارجی هردو جایگاهی در طرح سئو سایت شما دارند. پیوندهای خارجی نقش مهمی در ترافیک رایگان سایت شما دارد. اما کیفیت و کمیت سایت شما مهم است. برای اینکه سایت های دیگر را به سایت خود تشویق کنید، باید محتوای مرتبط و غنی تولید کنید. طوری برنامه ریزی کنید  که در ازای پیوندی که به سایت خودمیدهید، پست مهمان را در سایت‌های دیگر در جایگاه خود ارائه دهید. مذاکره با مدیران سایت های دیگر برای افزودن لینک و موارد دیگر از راههای دیگر برای  لینک خارجی است. 

اما پیوندهای خارجی بیشتر از شما به به خوانندگان کمک میکند. این کار مفیدی است. اما شاید لینک به سایت شما داده میشود کاربران را به محصولات و خدمات  سایت شما متصل کند، ولی مزایای آن بیشتر به سایتی که به لینک داده اید، میشود، نه سایت شما.

از طرف دیگر، لینک داخلی چندین مزایا دارد. وقتی که ربات ها شما را پیدا میکنند. بوسیله لینک است که صفحات دیگر سایت شما را پیدا میکنند. آنها تا جایی که میتوانند در جستجوی پیوند به صفحات دیگر هستند تا صفحات و اطلاعات بیشتری از سایت شما را پیدا و بایگانی کنند. 

شما میتوانید بدون لینک دادن به سایت های دیگر، کاربران را در سایت خود رها کنید و امیدوار باشید که ربات ها سایت شما را پیدا می کنند. البته ممکن است پیدا کردن صفحات سایت شما کمی طول بکشد، زیرا با وجود میلیون ها سایت و صفحه سر آنها خیلی شلوغ است.

نکته مهم: لینک های شکسته را پیدا و تعمیر کنید. لینک های شکسته به سئو سایت شما لطمه میزند. این لینک ها از کار افتاده اند. به این دلیل که ورود کاربران به سایت شما با صفحه ای آفلاین مواجه میشود. تعداد لینک های شکسته نباید بالا برود اما یک یا دوتا لینک شکسته زیاد نمیتواند به سئو سایت شما آسیب بزند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد