تحلیل سئو

سئو سایت

تحلیل سئو

سئو سایت

ملزومات؛ لینک سازی (2)

ایجاد ترافیک بالا برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال بخش بسیار مهمی است. در میان کسانی که به دنبال جلب توجه مشتری هستند، زیاد نیستند کسانی که از لینک سازی داخلی استفاده میکنند. میتوان گفت تعداد شرکت ها یا کسانی که روی لینک سازی داخلی شان سرمایه گذاری میکنند، بسیار کم است. دلیل این امر ساده است، آنها نمیدانند چه فرصتی را از دست داده اند. لینک سازی داخلی نقش اساسی در عملکرد یک وب سایت دارد، هم برای کاربران، هم برای موتورهای جست وجو.

ما در این پست و پست بعدی به این مهم که درباره لینک سازی است، خواهیم پرداخت. وقتی حرف از رتبه بندی گوگل به میان می آید، ایجاد بک لینک حرف اول را میزند. اما در کنار بک لینک، فرصتی به عنوان  لینک سازی داخلی هم داریم. ما فرصتی داریم که در یک دامنه لینک های زیادی ایجاد کنیم.

بله، لینک سازی داخلی میتواند موقعیت یک سایت را در نتایج جست و جو تغییر دهد. مثال هایی میزنم که یک وب سایت با لینک سازی داخلی خود چه میزان تغییراتی را به خود دید.

  • یک صفحه از موقعیت 29 به نتیجه شماره 4 در گوگل اهرم شد.
  • و دیگری که نتیجه33 را اشغال کرده بود، توانست به سمت رتبه 5 حرکت کند.
این دو مثال واقعی حقیقتی را بیان میکنند که گوگل برای لینک سازی داخلی ارزش زیادی قائل است. دلیل اهمیت زیاد پیوند داخلی برای گوگل، متوفق نشدن ربات های گوگل برای جست و جوی محتوای سایت هاست. ربات گوگل پس از خزیدن و ایندکس کردن، پیوندهای صفحات را بررسی می کند. تمام پیوندهای وب سایت ها بررسی و تجزیه و تحلیل می شوند. به طور خلاصه، پیوندها برای گوگل حیاتی هستند چون راهِ یافتن بهترین محتوا و ارائه نتایج خوب به کاربران تنها به همین شکل برای آنها میسر است. پس باید همواره چشمان خود را برای لینک دهی داخلی سایت خود باز نگه دارید.

درست است که حدود 200 فاکتور برای بهینه شدن سایت شما وجود دارد، اما سه دلیل مهم وجود دارد که باید پیوند داخلی صفحات تان را جدی بگیرید. 

  1. بهبود تجربه کاربری
  2. هدایت ربات ها برای  دیدن صفحات جدید از صفحات ایندکس شده
  3. مشتریان بالقوه به خریدار تبدیل میشوند
اولین دلیل برای پیوند داخلی صفحات سایت، رضایت بخش تر شدن کاربر در سایت شماست. این همان ارز افزوده است که شما به محتوایتان می دهید. قطعا بدون امکان لینک صفحات، محتوای سایت شما ارزش کمتری خواهد داشت. این کار ساده ای است که به لحاظ تجربه کاربری و ارزش دهی به محتوای شما خیلی تاثیرگذار است. 
دلیل دوم. برای لینک دهی استراتژیک، باید محتوای استراتژیک تولید کنید. اما با لینک دهی داخلی صحیح نیز میتوانید محتوای تان را استراتژیک کنید. با لینک دهی استراتژیک محتوا هم استراتژیک میشود. محتوا و پیوند، باهم رابطه ای عاشقانه دارند. هرگز ازهم دور نتوانند شد.
مشتریان بالقوه در صف خریداران قرار می گیرند. با پیوندهایی که در صفحات وبسایت تان میدهید، به مخاطب سرنخ دهید. آنها مشتری شما هستند. چگونه؟ به آنها کمک کنید. نباید در مخاطب حس تحمیل و القاء از طرف شما به وجود بیاید. میتوانید یک صفحه با عنوان تماس با ما ایجاد کنید، تا مخاطبان با یک مشاور صحبت کنند. فضا را برای مخاطب تلطیف کنید.
پست بعدی به یک ممیزی برای لینک داخلی می پردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد